Man kan säga mycket om detta ämne men en sak är säker, att man bryr sig inte det minsta om miljön. Man spelar ett politiskt dubbelspel för att blidka allmänheten.
Menar man något med miljövård skulle man för länge sedan sett till att lastbilstransporterna reduceras avsevärt efter våra väga. Över med godset på järnvägen!
Inget intresse från regeringen. Vad gör regeringen ökar lastbilländen till 34.5 ,m Tvärt emot allt förnuft! Totalt vansinnigt!
Staten tjänar pengar på lastbilarna och lastbils-industrin
Intäkter från företagen
Mycket stora intäkter på drivmedel
Stora intäkter från logistik industrin
Viktigare för staten är pengarna än miljövården
Detta skådespel har pågått i väldigt många år!
Snedvrider miljövården totalt!
Vad måste vi göra?
Föra över det mesta av godset till järnvägen
Inga lastbilstransporter över 150 km
Bygg ut intermodala terminaler enligt EU:s direktiv
Hantera bara enhetslaster containers och växelflak
Ett automatiskt hanteringssystem under befintlig elledningar
"Myran" vår hanteringsteknik klarar av terminalkraven
Distribution med eldrivna distributionsbilar
Terminalerna och distributionen sker utan CO2 utsläpp
Inte nödvändigt att bygga ut elnätet, ingen tyngre el-lastbils trafik
Ta del av hemsidans information
Innovatören Sten Lövgren
Hur många känner till att regeringen gjorde en regeringsdeklaration år 1994 där man betalade ut 500 miljoner, per år, till lastbilsindustrin om dom ställde upp med lika mycket. Då skapades FFI (Fordonsteknisk Forskning och Innovation). Utbetalningarna pågår fortfarande. Mycket skrämmande, idag finns FFI avdelningar på Trafikverket, Vinnova och Energimyndigheten. De sitter på första parkett och styr den forskning som skall bedrivas i Sverige. Inte undra på att det inte förekommer någon nämnvärd forskning inom järnvägsområdet. Inget annat än en stor SKANDAL!